BIP

Zmiana przepisów dot. usuwania drzew

 

Urząd Bystra-Sidzina informuje, że od 17 czerwca br. ulegają zmianie obowiązujące przepisy dotyczące usuwania drzew. Od tego dnia usunięcie drzewa z nieruchomości stanowiącej własność osoby fizycznej będzie możliwe po dokonaniu zgłoszenia.

Zgłoszenie winno zawierać:

  • imię i nazwisko wnioskodawcy,
  • oznaczenie nieruchomości, z której ma być usunięte drzewo
  • rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości.

Druk zgłoszenia dostępny jest oraz na stronie internetowej  Urzędu. Po złożeniu kompletnego zgłoszenia, zgłaszający zostanie powiadomiony o terminie oględzin, które odbędą się w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia.  W trakcie oględzin pracownik Urzędu ustali gatunek drzewa oraz obwód pnia na wysokości 5cm, a ustalenia te zostaną zapisane w protokole. Jeżeli w terminie 14 dni od dnia oględzin urząd nie wniesie, w drodze decyzji administracyjnej, sprzeciwu wobec usunięcia drzewa, zgłaszający może dokonać wycięcia drzewa. W przypadku nieusunięcia drzewa przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.

Nie zmieniają się przepisy dotyczące usuwania drzew rosnących na nieruchomościach stanowiących własność osób prawnych, wspólnot mieszkaniowych, instytucji itp.

Powyższe przepisy nie dotyczą drzew, których obwód pnia mierzony na wysokości 5cm od gruntu nie przekracza 50cm, a w przypadku topoli i wierzby 80 cm.

 

link do karty usługi (BIP)

Powrót na górę